Metoda double opt–in pro dvojité potvrzení souhlasu již existuje poměrně dlouho. Jedná se o velmi snadnou cestu, jak ověřit správnost e‑mailové adresy zájemce o zasílání newsletterů. Tento proces kontroly však využívalo jen malé procento podnikatelů. S příchodem GDPR se tato metoda dostává velmi rychle do povědomí, a to je jedině dobře.
Denně vám do databáze přibývají nové e‑mailové adresy z různých zdrojů. Těmi nejčastějšími jsou kontakty z objednávek nebo formulářů. Pokud uživatel zadá e‑mail třeba do zmíněného formuláře pro sběr kontaktů a je okamžitě zařazen do seznamu kontaktů, jedná se o tzv. single opt‑in. V případe double opt‑in je po registraci uživateli zaslán ještě e‑mail s potvrzovacím odkazem správnosti zadané e‑mailové adresy. Kontakt se dostává do vaší databáze až ve chvíli, kdy potvrdí svůj souhlas s odběrem newsletteru kliknutím na odkaz v zaslaném e‑mailu.
Pokud zpracováváte osobní údaje za účelem zasílání obchodního sdělení na základě uděleného souhlasu, tak zpozorněte. Typickým příkladem jsou různé webové formuláře nebo nabídka e‑booku ke stažení zdarma. V těchto případech existuje větší riziko zneužití cizí e‑mailové adresy nebo zadaní chybného e‑mailu. Obecně lze říct – čím jednoduší je dostat e‑mail do vaší databáze, tím spíše si double opt‑in nastavte. Kontrolu všech adres rozhodně nezanedbávejte, pokud nabízíte choulostivější produkty a zneužití e‑mailové adresy by mohlo odběratele významněji poškodit.
Důvodem, proč dvojité potvrzení zavést, není jen nařízení GDPR. To přímo nenařizuje tuto metodu nastavit. Zákon pouze vyzývá k tomu, aby byly použity co nejbezpečnější postupy k ověřování správnosti zpracovávaných osobních údajů.
Výhod použití double opt‑in procesu je určitě více. Získáte kontakty, které svůj zájem o registraci potvrdili a chtějí být s vámi skutečně v kontaktu. Do databáze se vám navíc dostanou e‑mailové adresy bez překlepů, zabráníte falešným registracím a v neposlední řadě si zlepšíte svou doručitelnost snížením počtu nedoručených e‑mailů.
V Ecomailu vám nastavení zabere opravdu jen chviličku. Předmět a obsah e‑mailu navíc připravíte přesně podle vašich představ. Můžete si vybrat, zda pošlete jen prostý text s odkazem pro potvrzení nebo dáte přednost designové šabloně.
Často se setkáváme se obavami, že databáze kontaktů díky dvojitému potvrzení neporoste tak rychle, protože se uživateli nebude chtít adresu potvrzovat. Není to pravda. Pokud celý proces nastavíte pro uživatele intuitivně, adresu vám pravděpodobně potvrdí. Po registraci zájemce o newsletter jej rozhodně významně upozorněte, že adresu musí nejdříve potvrdit.
S designem potvrzovacího e‑mailu to raději nepřehánějte. Čím jednodušší e‑mail vytvoříte, tím více snižujete riziko, že vám potvrzovací e‑mail spadne do hromadných nebo promo akcí. Nezapomínejte, že hlavním cílem „double opt‑in e‑mailu“ je, aby jej uživatel co nejrychleji našel a klikl na potvrzovací odkaz. V následném uvítacím procesu se už vaší kreativitě meze nekladou.
Stále si nevíte rady, jak spravovat vaši databázi, abyste zpracovávali osobní údaje v souladu s GDPR? Napište nám na gdpr@ecomail.cz a my vám poradíme, jak na to.
Už hodnotili 4 čtenáři.