Automatizací se v e‑mail marketingu rozumí automaticky odeslaná kampaň. Nespouští se kliknutím na "Odeslat kampaň" jako u běžných kampaní, ale spouští se sama automaticky na základě vámi zvoleného impulsu. Tímto impulsem může být například svátek kontaktu, to, že se kontakt přihlásil k odběru, nakoupil, vložil zboží do košíku aj.
Využití automatizací v e‑mail marketingu
Automatická kampaň je často více personalizovaná a zároveň reaguje na chování kontaktů, proto bývá typicky úspěšnější. Je tedy dobrým nástrojem, jak s kontakty navázat a udržovat vztah. Automatizaci si v Ecomailu nastavíte přesně podle svých představ. Kromě toho ale v aplikaci najdete přednastavené scénáře těch nejpopulárnějších, abyste si práci co nejvíce usnadnili. Patří sem například:
Poděkování za přihlášení k odběru
Přání k narozeninám a ke svátku
Reaktivace kontaktů…a další.
Výhodou automatizace je to, že ji jednou nastavíte a pak už funguje a generuje výsledky bez nutných zásahů. Doporučuje se nicméně jednou za čas fungování automatizace prověřit, nahlédnout do reportů a dle potřeby automatizaci optimalizovat.
Další zdroje