Copywriting je umění a dovednost psaní textů, které mají za cíl informovat, přesvědčit nebo inspirovat čtenáře k určité akci. Může se jednat o texty pro reklamu, webové stránky, e‑maily, sociální sítě, brožury nebo jiné formy marketingové komunikace. Hlavním cílem copywritingu je vzbudit zájem, vyvolat emoci a motivovat čtenáře například k nákupu výrobků nebo služeb, registraci nebo sdílení obsahu.
Aktivitu čtenáře podpoří vhodně zvolený tón komunikace (z anglického Tone of Voice), který by měl být konzistentní. Copywriter musí znát své publikum, jeho potřeby a hodnoty, aby mohl vytvořit obsah, který bude působit autenticky a rezonovat s cílovou skupinou.
Klíčové je využití jasného a srozumitelného jazyka, poutavých titulků, výhodně prezentovaných produktů nebo služeb a efektivních výzev k akci (například „Koupit teď“ nebo „Získejte zdarma“). Součástí copywritingu je využití principů SEO, pomocí kterých se webová stránka může organicky posunout na vyšší příčky vyhledávačů.
Kvalitní texty dokážou přitáhnout pozornost, budovat důvěru a posílit vztah mezi značkou a zákazníkem. Dobře napsaný text může být rozdílem mezi úspěšnou kampaní a promarněnou příležitostí, proto je zásadní součástí marketingové strategie.