slovník pojmů e‑mail marketingu

Co je Transakční e-mail

Zpět do slovníku

Transakční e‑mail je automatický e‑mail, který je odeslaný v reakci na konkrétní akci uživatele nebo událost spojenou s jeho interakcí s webovou stránkou, aplikací nebo službou. Poskytuje uživatelům důležité informace nebo potvrzení týkající se jejich činnosti a jsou považované za klíčový nástroj pro zajištění hladké komunikace mezi firmou a zákazníkem.

Často mají vyšší míru otevření než běžné marketingové e‑maily, protože příjemci očekávají informace, které potřebují, a také protože jsou narozdíl od newsletterů doručované do primární složky.

Příklady transakčních e‑mailů

  • Potvrzení objednávky

  • Oznámení o doručení zásilky

  • Změna hesla

  • Upozornění na platbu

  • Vytvoření uživatelského účtu

…a další.

Zákazník například nakoupí v e‑shopu, obdrží e‑mail s podrobným potvrzením své objednávky, včetně informací o zakoupených produktech, ceně a přibližném datu doručení. Podobně, pokud uživatel zapomene heslo ke svému účtu, transakční e‑mail mu zašle odkaz pro jeho obnovení.